L’île de La Désirade peut-être confrontrée à des catastrophes naturelles.
The island of La Désirade may, from time to time, face natural disasters.

La commune, conformément aux lois Françaises face aux catastrophes naturelles, informe tous les ans ces administrés des consignes de sécurité.

The municipality, according to the French laws regarding natural disasters, informs citizens of the safety instructions every year.

Pour les cyclones :
La saison cyclonique s’échelonne de juillet à Octobre. Durant cette période il faut suivre les consignes de la Météo.
Le plan ORSEC vous informe des gestes de précaution à prendre durant, pendant et après un cyclone.

Cyclones season
The cyclonic season lasts from July till October. During this period it is necessary to listen to weather reports and follow their advice.
The ORSEC plan will inform you of any precautionary measures that need to be taken before, during and after a cyclone.

Pour les autres catastrophes naturelles :
Le DIRCRIM vous donne toutes les consignes à suivre.

For other natural disasters :
The DIRCRIM gives you further instruction."